Morrend Landvolk®De enige manier om vandaag de concurrentie te overleven of als maatschappelijke organisatie je publiekstaak te vervullen is het scheppen van waarde voor, met en door je klanten (donateurs, leden, vrienden, burgers).
Morrend Landvolk® is ontwikkeld om op een nieuwe en unieke wijze naar je klanten te kijken en te luisteren. Wij laten onze klanten klagen. Als we Morrend Landvolk® presenteren zijn geregeld terugkomende vragen: ‘waarom ga je niet uit van een positieve grondhouding van mensen? Waarom vraag je mensen niet gewoon wat ze willen en wensen? Waarom wil je mensen laten klagen, of in jouw woorden laten morren?’ Ons antwoord heeft niet te maken met een optimistische of een pessimistische kijk op het leven. Ook niet met onderschatting van de sociale intelligentie van klanten, die immers toch ook positief kunnen meedenken? Het fundament van Morrend Landvolk® is gebaseerd op onderzoek en ervaring: zoeken naar problemen die mensen hebben, en mensen laten klagen zijn zeer effectieve methodes om waardevolle en relevante informatie te verzamelen. Want klachten, spontaan of gevraagd, geven ons vaak verrassende inzichten om onze producten of diensten en onze dienstverlening te verbeteren. Om nieuw onderscheid te maken met onze concurrenten. Zoals de interne postercampagne zegt (zie advertentie rechts): ‘In veel zit iets moois verborgen’. |
NWQ en BBK/Doorvriendschap Sterker | april 2015